در رابطه با سیستم پالس جت مختصراً توضیحات ذیل ارائه می گردد و در صورت درخواست شرکت فراگام طراحی دقیق به همراه نقشهها ارائه خواهد شد.
فیلتر پالس جت عمدتاً دارای شش بخش اصلی است این بخش ها عبارتند از:
- داکت ورودی و محفظه ورودی گاز حامل غبار با فیلتر
- کیسههای الیافی فیلتر
- صفحه مشبک (نگهدارنده کیسهها و قفسهها)
- شیرهای پالس
- لوله دمنده به کیسهها (لوله نازلهای جت پالس)
- محفظه و داکت خروجی گازهای تصفیه شده
وظیفه بخش ورودی، کاهش سرعت گاز است و به ذرات درشت مجال سقوط آزاد به هاپرهای زیر فیلتر را می دهد و باعث توزیع یکنواخت گاز حامل ذرات ریز غبار بین کیسهها میشود. توزیع گاز باعث میشود که جریان گاز روی کیسهها، سایش بیش از حد ایجاد نکند. زمانی که ضخامت غبار جمع شده بر روی کیسهها به حدی برسد که مانع عبور جریان گردد (افت فشار) فرآیند تمیز کردن کیسهها آغاز میشود. این اختلاف فشار از مقاومت ناشی از انباشت غبار در سطح خارجی کیسهها حاصل می شود.
فیلترهای پالس جت شامل ردیف هایی از فیلترهای کیسهای است که از صفحات مشبکی که در دو ناحیه که گاز عاری از غبار و گاز همراه غبار را از هم جدا میکند آویزان میگردند. هر بگ دارای یک سبد سیمی داخلی است که به عنوان ساپورت بگ استفاده شده و از هر گونه آسیب رسیدن به بگها جلوگیری مینماید. جریان توأم با غبار از منیفولد ورودی به فیلتر عبور کرده و وارد فیلتر میگردد. غبار بر روی سطح خارجی بگها نشسته و گاز تمیز عاری از غبار از داخل آنها به قسمت بالایی فیلتر رفته و از آنجا از طریق داکت خروجی و دودکش خارج میشود. این غبارها از سطح خارجی بگ ها توسط پالسهایی از هوای فشرده برداشته میشوند.
فرمان تمیز کردن بگ ها زمانی صادر می شود که اختلاف فشار قسمت داخلی و بیرونی بگ ها به میزان از پیش تعریف شده برسد. (این اختلاف فشار از مقاومت ناشی از انباشت غبار در سطح خارجی بگ ها حاصل می شود). در طول تمیز کردن بگ ها غبارها در داخل هاپرها ریخته شده و توسط سیستم دیشارژ خارج می گردند.