مدلهای تعالی سازمانی، امروزه کاربرد بسیار وسیعی در سازمان ها و شرکت ها پیدا کردهاند. رهبران سازمانها در اغلب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان، این مدلها را برای غلبه بر چالشهای مدیریتی خود به کار میگیرند. رهبران سازمانهای ایرانی نیز از یک دهه پیش با این مدلها آشنا شده و آنها را به عنوان چارچوبی برای مدیریت سازمان خود برگزیدهاند. انتخاب رویکردهای مناسب و همسوسازی و یکپارچه کردن آنها با یکدیگر و تلاش برای استقرار مدیریت مبتنی بر فرایندها از جمله فعالیتهایی است که در این چارچوب مدیریتی به خوبی قابل اجرا است و وقتی که با خود ارزیابی نیز همراه شود، نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود سازمان را آشکار ساخته و بر اساس آن برنامههای بهبود تعریف میشود و با اجرای برنامههای بهبود، اثربخشی رویکردها ارتقاء یافته و تحقق اهداف سازمان را ممکن میسازد.
سازمان های سرآمد با بهره گیری از تسهیلگر EFQM به رقابت در مسیر تعالی و تبادل تجربیات خود با سازمان های موفق اقدام می نمایند. شرکت اسپیدان آمادگی دارد با تیم مجرب مشاوره EFQM، خدمات مشاوره سرآمدی را با رویکرد جایزه ملی کیفیت ارائه نماید